CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, October 8, 2009

Selamat berjuang puteri ku



Saat aku menulis post ini telah berlalu 24 jam puteri ketiga ku meninggalkan tanah air , kerana ditawarkan melanjutkan pelajaran ke negara orang , Bangalore India menjadi destinasi Nabilah untuk menyambung perjuangan hubby ku sebagai seorang doktor. Sedih sayu dan gembira semuanya bersatu. Sedih dan sayu kerana aku terpaksa berjauhan dengan seorang lagi permata hatiku setelah kakak dah 4 tahun menyambung pelajaran ke Ireland. Gembira kerana Allah memberi ruang kepada Nabilah menyambung pelajaran dalam bidang yang di minati.


B ak kata Nawal sekarang hanya tinggal kami berdua saja yang untuk bergosip dan berkongsi rasa dan perasaan , x lupa juga untuk shopping . He.. He... kerana yang lain tu masih dibwh umur ( sori kak cik dan Afifah)


Sebelum berangkat Nabilah selalu tanya " Mak sedih tak nanti kalu adik tak ada ? Sukar untuk menjawab tp aku pasti Nabilah lebih mengerti rasa hati seorang ibu walaupun sukar untuk ku ucapkan.
Aku pernah berbincang dengan Hubby kalu boleh biarlah Nabilah melanjutkan pelajaran kat CUCMS sahaja tempat Nawal belajar. Aku rela untuk mengeluarlan belanja untuk menanggung kos pembelajarannya kerana aku x sanggup menangung saratnya rindu bila berjauhan dengan anak-anak.. Tp MrA3 seperti selalu dengan coolnya menasihati " Biarlah anak-anak mencorak kehidupan mereka sendiri . Kita hanya menegur sekiranya mereka tersasar arah.


Buat Nabilah pesan mak ........
Sentiasa berpegang pada prinsip. Adik ke sana untuk menuntut ilmu.


Walau apapun halangan yang bakal dihadapi kuatkan semangat dan tabahkan hati.


Sentiasa bermunajat kepada Allah kerana Dia Maha mendengar lagi mengasihani.


Jangan sesekali abaikan Solat 5 waktu dan kalu ada ruang tambahkan dengan amalan sunat.


Pastikan Quran menjadi bacaan Adik setiap hari walaupun 1 kali.


Pilih lah kawan-kawan yang dapat membimbing kita kejalan yang diredhai Allah


LOVE U FOREVER AND EVER

2 comments:

Rexraihan said...

mak jangan sedih
nanti kakak balik thun depan..huhu (padahal baru 5 minggu kat sini)

kakak xlama dah nak habis.
mak doakan la kakak boleh tamat pada waktu yg ditetapkan..i-Allah

My Heart Draws A Dream said...

sedih juga nabilah takda kat cni..terasa lg kehilangan..bila la dpt berkumpul beramai2 lg bersama..semoga nabilah cekal disana..